Nu aţi deschis contul. (Deschideţi contul)
Skip Deschideţi contulSkip Specializare
Educaţie Medicală Continuă la Distanţă
mesaje-medability.gif
plateste-prin-internet-medability.jpg
curs-demo-medability-cursuri-emc.jpgtest-demo-medability-cursuri-emc.jpg
termeni-conditii-medability-cursuri-emc.jpgfilm_demo_medability_cursuri_emc3.jpg

Ştiri din domeniul medical

Studiu: Femeile care consumă în mod regulat alcool sunt mai puţin expuse obezităţii
alcool_femei_medability_cursuri_emc.jpg11.03.2010
Un studiu realizat în Statele Unite infirmă opinia generală că persoanele care urmează o dietă de slăbit trebuie să evite băuturile alcoolice pe motiv că acestea au nivel caloric ridicat. Ultimele cercetări arată că, dimpotrivă, femeile care au un consum moderat de alcool iau mai puţin în greutate decât cele care nu beau deloc.

Cercetătorii americani au ajuns la concluzia că riscul obezităţii şi consumul de alcool sunt invers proporţionale. Iar această ecuaţie se menţine indiferent existenţa de altor factori, precum fumatul, exerciţiile fizice sau consumul de fructe şi legume.

Studiul a fost realizat în colaborarea dintre Harvard School of Public Health şi Brigham and Women's Hospital din Boston, Massachusetts. Cercetătorii au selectat un eşantion de 19.220 de femei cu o greutate normală şi fără probleme semnificative de sănătate. Acestea au fost analizate din prisma raportului dintre dieta alimentară şi obiceiurile de consum de alcool.

Evaluările au avut la bază cantitatea medie zilnică de alcool consumat, calculată în "unităţi standard de băutură" (standard drink). În normativul oficial din Statele Unite, o unitate standard reprezintă o cantitate de băutură care conţine 14 grame de alcool pur. De pildă, o unitate standard poate fi dată de 350 ml de bere (5% alcool), 150 ml de vin (12% alcool) sau 40 ml de băutură spirtoasă (40% alcool).

În eşantionul analizat, circa 40% dintre participantele la studiu nu consumau deloc alcool şi numai 3% obişnuiau să bea mai mult de 2,5 unităţi standard zilnic. Studiu a fost realizat pe o perioadă de 13 ani, iar în această perioadă aproximativ patru femei din 10 au devenit supraponderale.

Concluziile studiului indică faptul că femeile care au consumat zilnic între 1,5 şi 3 unităţi standard de băutură au prezentat un risc de obezitate mai scăzut cu 27% până la 61%, comparativ cu femeile abstinente la alcool.

Interesant e că femeile care consumau alcool au redus semnificativ aportul caloric din alimente şi, în mod special, al carbohiraţilor. Cu toate acestea, pe ansamblu, aportul zilnic caloric a fost mai ridicat în cazul consumatoarelor de alcool: aproximativ 1.800 de calorii la un consum de minim 2,5 unităţi standard, faţă de 1.670 de calorii la persoanele abstinente.

Rezultă de aici că organismul metabolizează în mod diferit caloriile din alcool, comparativ cu cele din alimente. Asta înseamnă că în cazul unei băuturi alcoolice, caloriile contează mai puţin decât la un baton de ciocolată. Oameni de ştiinţă consideră că felul în care organismul sintetizează caloriile din alcool e foarte diferit faţă de metabolizarea carbohidraţilor, grăsimilor sau proteinelor.

De reţinut însă că acest studiu nu a analizat alte efecte ale consumului de alcool care pot afecta starea de sănătate. În aceast sens, experţii îşi menţin recomandarea pentru un consum moderat de alcool, care ar trebui limitat la o unitate standard pe zi în cazul femeilor şi nu mai mult de două unităţi, în cazul bărbaţilor.

Skip Ultimele ştiri

Ultimele ştiri

  • 11 mar, 21:40
    Studiu: Femeile care consumă în mod regulat alcool sunt mai puţin expuse obezităţii mai mult...

  • 11 mar, 21:39
    Studiu: Metodă pentru eliminarea erorilor de screening pentru cancerului de sân şi de col uterin mai mult...

  • 11 mar, 21:39
    Studiu: Fumatul în timpul sarcinii afectează tensiunea arterială a copilului mai mult...

  • 11 mar, 21:38
    Bărbaţii care împart patul cu o parteneră suferă o reducere temporară a capacităţilor cognitive mai mult...

  • 11 mar, 21:38
    Studiu: Descoperire privind mecanismul intern al ceasului biologic la femei mai mult...

  • 11 mar, 21:37
    Studiu: Scăderea prea mare a glicemiei în tratamentul diabetic ar putea fi contraindicată mai mult...

  • 6 mar, 23:04
    Trei diete cu efecte similare în combaterea aterosclerozei mai mult...

Skip Calendar

Calendar

Dum Lun Mar Mie Joi Vin Sam
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 Astazi SîmbĂtĂ, 13 Martie 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31    
Skip Cursurile Mele

Cursurile Mele

Înscriere la un curs nou