Skip Deschideţi contulSkip cursuri prenatale

cursuri prenatale

Skip Meniu principal
"Grăsimile bune" reduc riscul cardiovascular cu 20%
ulei_peste_medability_cursuri_emc.jpg26 martie 2010
Un studiu recent realizat la Harvard Medical School, SUA, arată că înlocuirea grăsimilor saturate cu cele polinesaturate poate reduce cu 20% riscul manifestării afecţiunilor cardio-vasculare.

Este vorba de aşa-numiţii acizi graşi Omega-3, care se găsescu preponderent în uleiul de peşte sau cei Omega-6 din uleiurile vegetale (margarină, ulei de floarea soarelui etc.).

Studiul american a analizat rezultatele obţinute în opt cercetări precedente care totalizau un eşantion de peste 13.000 de persoane.

Este bine cunoscut faptul că grăsimile saturate din unt sau carne cresc nivelul de colesterol "rău" care se depune pe pereţii arterelor, blocând sau încetinind fluxul sanguin. Din acest motiv, experţii apreciază că aceste grăsimi trebuie să constituie maxim 11% din aportul total de energie necesară organismului.

În schimb, grăsimile polinesaturate au un efect contrar prin creşterea nivelului aşa-numitului "colesterlor bun". Astfel, potrivit studiului realizat la Harvard, în cazul unei creşteri de 5% a consumului de grăsimi polisaturate, riscul producerii unor afecţiuni ale inimi a scăzut cu 10%.

La nivelul eşantionului studiat, creşterea aportului de asemenea grăsimi "bune" a fost de 10%, într-o perioadă de 4 ani, iar acest lucru a redus riscul cardiovascular cu aproximativ o cincime.

Cercetătorii au arătat că simpla reducere a grăsimilor saturate nu e suficientă pentru asigurarea unei diete sănătoase. Aceasta pentru că organismul caută un substitut pentru acoperirea deficitului energetic, ceea ce conduce, de obicei, la creşterea consumului unor alte alimente, cum ar fi cele făinoase, care au de asemenea efecte nedorite asupra organismului.

De aceea e recomandat ca odată cu reducerea consumului de grăsimi saturate, să fie introduse în dietă alimentele bogate în acizi graşi Omega 3. În acest sens, se recomandă consumul de ulei de peşte, combinat cu fructe şi legume.

Alte alimente cu un conţinut ridicat de grăsimi polinesaturate sunt făina din grâu integral, untul de arahide, margarina, bananele, seminţele de floarea soarelui, seminţele de cânepă etc.
Skip Calendar

Calendar

Dum Lun Mar Mie Joi Vin Sam
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 Astazi joi, 23 noiembrie 23 24 25
26 27 28 29 30   
Skip Statistică Certificate

Statistică Certificate

Numărul mediu de zile pentru trimiterea certificatelor:

290,8

Ce reprezintă acest număr?