Persoanele care îşi aleg dieta în funcţie de predispoziţia genetică pot pierde o greutate de două sau trei ori mai mare decât în mod obişnuit, se arată într-un studiu american preliminar realizat la Stanford University şi prezentat la conferinţa organizată American Heart Association.Studiul a fost realizat pe un eşantion de 101 femei şi a plecat de ipoteza că oamenii reacţionează diferit la nutrienţii din alimentaţie, în funcţie de configuraţia lor genetică.
De pildă, intoleranţa faţă de lactoză este mult mai frecvent întânlnită la asiatici şi africani, comparativ cu nord-europenii.
Cercetătorii de la Stanford University au recoltat mostre ADN de la fiecare femeie şi au stabilit ca acestea să urmeze timp de un an trei diete diferite: dieta săracă în carbohidraţi, dieta cu nivel ridicat de proteine şi săracă în carbohidraţi şi dieta cu nivel scăzut sau foarte scăzut de lipide.
Eşantionul a fost de asemenea împărţit după trei categorii de genotipuri: predispoziţie pentru dieta săracă în carbohidraţi, predispoziţie pentru dieta săracă în lipide şi predispoziţie pentru o dietă echilibrată.
Astfel, la finalul celor 12 luni, oamenii de ştiinţă au constatat că femeile care au urmat dieta adecvată genotipului din care făceau parte au scăzut în greutate cu de două sau trei ori mai mult, comparativ cu cele care au urmat o dietă "necorespuzătoare" configuraţiei lor genetice.
Comunitatea cercetătorilor este încă rezervată cu privire la concluziile acestui studiu preliminar. Oamenii de ştiinţă spun că eşantionul e mult prea mic pentru a trage o concluzie, iar diferenţierea celor trei modele genetice este încă neclară. Cu toate acestea concluziile certării de la Stanford University reprezintă o ipoteză de lucru interesantă ce va trebui aprofundată în alte studii mai elaborate.